راهنمای انتخاب بهترین رنگ قرنیز

راهنمای انتخاب بهترین رنگ قرنیز

اگر می خواهید بدانید بهترین رنگ قرنیز چه رنگی است؟ یا چه رنگ قرنیزی به دیوار سفید می آید؟ رنگ قرنیز با چه چیزی باید هماهنگ شود؟ برای پارکت و لمینیت قرنیز چه رنگی انتخاب کنیم؟ یا اینکه نمی دانید بهترین رنگ قرنیز برای دیوار سفید کدام است؟ خواندن این مقاله به شما کمک می کند.

کدام رنگ قرنیز برای فضای شما مناسب است؟

هنگامی که تصمیم میگیرید که یک تغییر چشمگیر در دکوراسیون خود ایجاد کنید، تغییر رنگ قرنیزها به شما کمک بزرگی می کند. شاید اهمیت قرنیز در دکوراسیون، کم به نظر برسد؛ اما شما میتوانید تغییرات بزرگی را فقط با انتخاب درست رنگ قرنیز به وجود بیاورید و از نتیجه شگفت زده شوید!

در قدم اول، اگر انواع قرنیز را می شناسید و جنس مورد نظر خود را انتخاب کرده اید، در این صورت سوال بعدی شما که ممکن است بپرسید، این است که چطور قرنیز را با دکوراسیون هماهنگ کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که چند نکته برای انتخاب رنگ مناسب برای قرنیز وجود دارد که با رعایت آن ها می توانید بهترین تصمیم را بگیرید.

در دکوراسیون داخلی، لزومی ندارد که حتما از اصول تعریف شده پیروی کنید. سلیقه شما در انتخاب رنگ برای قرنیز بسیار تعیین کننده است؛ اینکه سبک دکوراسیون شما مدرن است یا سنتی؟ از چه رنگی برای دیوارها و کفپوش استفاده شده است؟ قرنیز را برای کدام بخش استفاده می کنید؟ حتی ابعاد فضای موردنظر، رنگ اکسسوری ها و وسایل دکوری و تزئینی در فضای شما می تواند به شما در انتخاب رنگ قرنیز کمک کند.

بهترین رنگ قرنیز
پر طرفدارترین رنگ قرنیز

هماهنگی قرنیز با دیوار یا کفپوش؟ مسئله این است!

طبق یک اصل کلی در دیزاین داخلی، رنگ قرنیز باید با کفپوش هماهنگ شود. به طور مثال اگر کف فضا با لمینت یا پارکت پوشیده شده است، قرنیز بهتر است یک درجه از رنگ کفپوش تیره تر باشد تا مانند یک قاب زیبا، نمایی چشمگیر ایجاد کند. اما موضوع دیگری که وجود دارد این است که هیچ اجباری در رعایت قوانین دکوراسیون داخلی نیست. شما می توانید رنگ قرنیزها را با دیوارهایتان هم ست کنید. مثلا رنگ دیوارها آبی روشن و رنگ قرنیزها سفید باشد.

بیشتر بخوانید...  حضور آذین پلاست ایساتیس در نمایشگاه میدکس 1402

آیا قرنیز می تواند کاملا همرنگ دیوار یا کفپوش باشد؟

بله؛ بسیاری معتقدند که رنگ قرنیز دقیقا باید همرنگ کفپوش باشد. به ویژه افرادی که از کفپوش های سرامیکی و سنگی استفاده می کنند، بیشتر به این سبک تمایل دارند. همچنین انتخاب یک رنگ برای دیوار و قرنیز باعث می شود تابلوها و اکسسوری هایی که روی دیوار نصب شده اند، نمای بیشتری داشته باشند.

این سبک انتخاب، به فضای شما وسعت می بخشد. مثلا اگر فضای کوچکی دارید که دیوارهای آن با رنگهایی پوشیده شده اند که باعث می شود فضا، گرفته و کوچک به نظر بیاید، بهتر است از قرنیزهای همرنگ دیوار استفاده کنید تا فضا را ویسع تر نشان بدهید.

قرنیز تیره بهتر است یا قرنیز رنگ روشن؟

همانطور که در راهنمای خرید دیوارپوش ترمووال خواندید، به طور کلی، برای فضاهای کوچک، از رنگ های روشن استفاده می شود و بهتر است رنگ های تیره را در مکان های بزرگتر به کار ببریم. این اصل در انتخاب رنگ قرنیز هم می تواند صدق کند. توصیه می کنیم اگر پذیرایی یا نشیمن کوچکی دارید، برای این بخش از قرنیز با رنگ های روشن تر استفاده کنید تا فضای شما بزرگتر به نظر برسد. همچنین بهتر است از قرنیز با رنگ تیره در محل هایی که ابعاد و مساحت بزرگ تری استفاده کنید.

در مورد خرید قرنیز با رنگ روشن، بهتر است به این نکته توجه کنید که این قرنیزها به سرعت آلودگی را جذب کرده و نشان می دهد. اگر قصد دارید رنگ قرنیزها را روشن انتخاب کنید، بهتر است از قرنیزهایی استفاده کنید که قابلیت شستشو داشته باشند.

بیشتر بخوانید...  تفاوت قرنیز و ازاره

تاثیر هماهنگی یا تضاد رنگ قرنیزها در دکوراسیون

این موضوع کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. اگر جزو افرادی هستید که دوست دارید همه چیز طبق اصول تعریف شده در قوانین دکوراسیون داخلی و به گفته ای عامه پسند باشد، بهتر است رنگ قرنیز خود را هماهنگ با رنگ کفپوش انتخاب کنید، به گونه ای که یک درجه تیره تر باشد. هماهنگی رنگ قرنیزها با کفپوش و دیوار، ظاهر شیک و ساده ای را به وجود می آورد.

اما اگر روحیه ای تنوع پذیر و جسور دارید، و یا طراحی دکوراسیون را در سبک خاصی انجام می دهید، می توانید از اصل تضاد استفاده کنید. طبق این اصل، شما می توانید رنگ قرنیز را مخالف یا مکمل رنگ دیوار و کفپوش فضای خود انتخاب کنید. مثلا اگر رنگ دیوارهایتان روشن است، قرنیز رنگ تیره را انتخاب کنید. انتخاب رنگ به سبک متضاد می تواند تعادل و هارمونی خاصی را در فضای شما ایجاد کند که این، جلوه ای بی نظیر به دکوراسیون شما می بخشد.

اگر رنگ دیوارها و کفپوش فضای شما سفید یا روشن است، بهتر است بدانید که انتخاب قرنیز با رنگ های قوی و متضاد، باعث می شود تا توجه بیننده را به دیوارها و کفپوش جلب شود. همچنین، رنگ های ملایم باعث یکدست نشان دادن فضا می شود.

رنگ قرنیز چطور باعث به چشم آمدن وسایل می شود؟

شما می توانید رنگ قرنیزها را با توجه به رنگ المان های خاص در فضا انتخاب کنید؛ مثلا قرنیز را با رنگ قاب عکس ها، پنجره، شومینه و… هماهنگ کنید. همچنین می توانید از رنگ های ملایم برای قرنیز بهره ببرید تا دکوری ها و وسایل هایتان توجه بیشتری جلب کنند.

بیشتر بخوانید...  قرنیز نوری چیست + کاربردها

برای قرنیز رنگ های سرد بهتر است یا گرم؟

صرف نظر از اینکه رنگ قرنیز را هماهنگ یا متضاد انتخاب میکنید، طیف رنگ هایی که در فضا به کار می برید، بسیار مهم هستند. این پالت رنگی ممکن است از رنگ های خنثی و گرم، یا رنگ های خنثی و سرد تشکیل شده باشد. وجود رنگ خنثی باعث ایجاد هماهنگی بین رنگ های به کار رفته می شود. ممکن است شما بدون توجه به رنگ، از المان های مختلف در کنار هم استفاده کنید و نتیجه اصلا مورد پسندتان واقع نشود؛ در صورتی که هر یک از آن ها را به تنهایی زیبا می بینید. این، بخاطر عدم توجه به طیف رنگی است که در فضا به کار برده اید.

با توجه به مواردی که در این مقاله گفته شد، رنگی که برای قرنیز انتخاب می کنید، کاملا به سلیقه شما و سبک دکوراسیون مورد پسند شما دارد. شما می توانید برای خرید قرنیز قابل شستشو با قیمت مناسب یا مشاوره با کارشناسان ما در شرکت آذین پلاست ایساتیس، با ما تماس بگیرید.

مقالات مرتبط

ترمووال برای آشپزخانه ایده ها و مزایا

ترمووال یکی از جدید ترین متریال های دکوراسیون داخلی است که ظاهری مدرن و جذاب [...]

نکات مهم در طراحی دکوراسیون اداری

طراحی اصولی دکوراسیون اداری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، علاوه بر این که رعایت [...]

راهنمای انتخاب ترمووال برای اتاق خواب

ترمووال یکی از ابزار های ساختمانی مهم است که می‌تواند به شما کمک کند تا [...]

قرنیز ام دی اف بهتره یا پی وی سی

قرنیز ام دی اف بهتره یا پی وی سی؟ قرنیز PVC به دلیل وجود متریال [...]

مزایا و معایب ترمووال

دیوارپوش ترمووال یک نوع دیوارپوش ساخته شده از ترمووال است که به عنوان عایق حرارتی [...]

از دیوارپوش ترمووال بر روی چه سطوحی می توان استفاده کرد؟

دیوارپوش ترمووال یک نوع مواد ساختمانی است که به عنوان پوشش دیوارها و سطوح داخلی [...]

تفاوت ترمووال و ترموود چیست؟

ترمووال و ترموود دو نوع دیوارپوش هستند که در برخی ویژگی‌ها تفاوت دارند. پنج تفاوت [...]

چرا از قرنیز استفاده می کنیم؟

چرا از قرنیز استفاده می کنیم؟ زیرا استفاده از قرنیز در ساختمان‌ها و فضاهای داخلی [...]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *