طراحی اصولی دکوراسیون اداری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، علاوه بر این که رعایت اصول در دکوراسیون اداری می تواند به فضای اداره زیبایی ببخشد، دارای مزایای دیگری نیز می باشد.
از طریق رعایت اصول در طراحی دکوراسیون اداری، کیفیت و راندمان کار کارمندان افزایش پیدا کرده و همین طور بهره وری کارکنان نیز بیشتر خواهد شد، در این مقاله آذین پیکو به بررسی نکات مهم در طراحی دکوراسیون اداری می پردازیم.
اهمیت دکوراسیون اداری
رنگ ها، نورها و ترکیب هایی که از طریق طراحی دکوراسیون در ادارات انجام می شود می توانند تأثیرات بسیاری در کارایی کارکنان داشته باشند، استفاده از المان های صحیح و مناسب می تواند تمرکز کارکنان و کارمندان را نیز افزایش دهد، از این جهت طراحی دکوراسیون اداری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
با دکوراسیون اصولی ادارات افراد کمتر دچار خستگی می شوند، تمرکزشان افزایش پیدا می کند، به حضور در اداره و علاقه مند خواهند شد، آرامش ذهنی بیشتری خواهند داشت.
نکات و اصول مهم دکوراسیون اداری
کفپوش مناسب اداره
یکی از مهم ترین نکات طراحی دکوراسیون اداری، انتخاب کفپوش مناسب مطرح می شود، کفپوش اداره باید متناسب با سایر المان ها انتخاب شود، برای انتخاب و خرید کفپوش به نوع طراحی داخلی اداره تان توجه کنید، کفپوش های پی وی سی یکی از بهترین و مناسب ترین گزینه ها مطرح می شود، انتخاب رنگ کفپوش نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.
رنگ های تیره و قهوه ای مناسب طرح های کلاسیک است و گزینه های مناسبی می باشد، این رنگ ها به تمرکز بیشتر کارمندان کمک می کند، برای دکوراسیون های مدرن استفاده از رنگ های روشن پیشنهاد می شود.
رنگ مناسب اداره
انتخاب رنگ المان ها، دیوارها و… در ادارات به عوامل مختلفی از جمله نوع کار و روحیه کارمندان و… بستگی دارد و انتخاب رنگ دکوراسیون اداره انتخابی کاملاً شخصی بوده و به سلیقه افراد بستگی دارد.
توصیه می شود در طراحی دکوراسیون بخش های رسمی و اتاق جلسات و… ادارات از رنگ های اصلی تیره استفاده کنید، برای بخش های صمیمی تر می توانید از رنگ های روشن تر استفاده کنید.
رنگ های تیره
رنگ های تیره در صورتی که موجب تاریک شدن دکوراسیون نشوند گزینه ای مناسب مطرح شده و می تواند محیط کار را حرفه ای نشان دهد، استفاده از این رنگ ها موجب تخصصی تر نشان دادن محیط اداره می شود، در نتیجه استفاده از این رنگ ها در بخش های از اداره توصیه می شود.
رنگ های روشن
استفاده از رنگ های روشن موجب صمیمی تر شدن فضا می شود، رنگ های روشن در محیط اداری و کار کمک می کند که صمیمیت بین کارمندان افزایش پیدا کرده و باعث روابط خوب بین کارمندان می شود.
استفاده از رنگ های روشن و شاد به معنی شادی بوده و شادی را به کارمندان القا می کند، در نتیجه توصیه می شود از رنگ های شاد و روشن در بخش هایی از دفترتان استفاده کنید.
استفاده از المان های کاربردی در بخش های مختلف اداره
می توانید در بخش های مختلف اداره از محصولاتی نظیر قرنیز، ترمووال، دیوارپوش و… استفاده کنید، امکان خرید این محصولات از فروشگاه آذین پیکو وجود دارد.
استفاده از نور مناسب از اصول دکوراسیون دفتر کار
نور مناسب از مهم ترین مواردی است که لازم است آن را در نظر داشته باشید، با استفاده از قرنیز نور مخفی می توانید زیبایی بخش های مختلف اداره تان را دو چندان کرده و نور مناسبی را برای دفترتان تعبیه کنید.
رنگ بخش های مختلف اداره، نوع مبلمان، پنجره ها و سایر المان ها می تواند در میزان نور اداره تأثیرگذار باشد، استفاده از نور طبیعی در اداره همواره توصیه می شود اگرچه ممکن است امکان استفاده از نور طبیعی در همه بخش های ادارات وجود نداشته باشد، اما توصیه می شود در حد امکان از نور طبیعی در دکوراسیون دخلی اداره تان استفاده کنید، نور طبیعی می تواند خلق و خوی کارمندان را بهبود ببخشد و در آرامش کارمندان تأثیرگذار باشد.
مخفی کردن سیم های برق در اداره
با استفاده از قرنیز پی وی سی تو خالی امکان مخفی کردن سیم های برق رایانه ها و سایر ابزارهای الکترونیکی مورد استفاده در ادارات وجود دارد، با استفاده از این نوع قرنیز می توانید از فضای شلوغ و نامرتب شرکت تان را نظم دهید.
با استفاده از قرنیز پی وی سی تو خالی علاوه بر نظم دهی سیم ها و داکت ها می توانید زیبایی بخشی اداره تان را افزایش دهید.
استفاده از محصولات دکوراتیو
استفاده از محصولات و المان های دکوراتیو در برخی از بخش های بلا استفاده ادارات توصیه می شود، توجه کنید از المان های مربوط به شغل تان استفاده کنید، از محصولات دکوراتیو خیلی شلوغ استفاده نکنید و ترجیحاً استفاده از محصولات دکوراتیو تک رنگ پیشنهاد می شود.
عدم قرار دادن محصولات دکوراتیو در مسیر رفت و آمد
یکی از مهم ترین نکاتی که لازم است در طراحی دکوراسیون داخلی در نظر داشته باشید این است که مسیر رفت و آمد کارکنان اداره باید کاملاً خلوت باشد، در چنین قسمت هایی نیازی به استفاده از محصولات دکوراتیو نیست، به هیچ عنوان از محصولات دکوراتیو در این بخش ها استفاده نکنید.
استفاده از گل و گیاه در ادارات
ادارات و دفاتر را می توانید با گل و گیاهان زینت دهید، محیط های اداری در مقایسه با منازل نیز به گل و گیاهان بیشتری نیاز دارند، امکان استفاده از فلاور باکس ها در دفاتر کاری وجود دارد.
سخن پایانی
در این مقاله به معرفی نکات مهم در طراحی دکوراسیون اداری پرداخته شد، برای داشتن محیط مناسب در ابتدا به ابعاد فضا توجه کرده و با توجه به آن طراحی دکوراسیون اداری تان را انجام دهید، خرید کلیه محصولات و ابزارها را می توانید از فروشگاه آذین پیکو انجام دهید.
مقالات مرتبط
نکات مهم در طراحی دکوراسیون اداری
طراحی اصولی دکوراسیون اداری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، علاوه بر این که رعایت [...]
راهنمای انتخاب ترمووال برای اتاق خواب
ترمووال یکی از ابزار های ساختمانی مهم است که میتواند به شما کمک کند تا [...]
قرنیز ام دی اف بهتره یا پی وی سی
قرنیز ام دی اف بهتره یا پی وی سی؟ قرنیز PVC به دلیل وجود متریال [...]
مزایا و معایب ترمووال
دیوارپوش ترمووال یک نوع دیوارپوش ساخته شده از ترمووال است که به عنوان عایق حرارتی [...]
از دیوارپوش ترمووال بر روی چه سطوحی می توان استفاده کرد؟
دیوارپوش ترمووال یک نوع مواد ساختمانی است که به عنوان پوشش دیوارها و سطوح داخلی [...]
تفاوت ترمووال و ترموود چیست؟
ترمووال و ترموود دو نوع دیوارپوش هستند که در برخی ویژگیها تفاوت دارند. پنج تفاوت [...]
چرا از قرنیز استفاده می کنیم؟
چرا از قرنیز استفاده می کنیم؟ زیرا استفاده از قرنیز در ساختمانها و فضاهای داخلی [...]
همه چیز در مورد نصب ترمووال
نصب دیوارپوش ترمووال یک فرایند ساده است که می توانید با رعایت مراحل زیر انجام [...]